Neden Doğrudan Pazarlama?

Doğrudan pazarlama işletmelerin, tüketiciler ile hiçbir aracı kurum kullanmadan, doğrudan iletişime geçmesidir.

Neden Doğrudan Pazarlama?
Yemek Profesörü

Pazarlama, işletmelerin ve çeşitli toplumsal örgütlerin ürün, hizmet ve düşüncelerini, satmak veya kabul gördürmek için başvurduğu, planlı iletişim çalışmalarıdır. Bu, etkinlik faaliyetlerinin en önemli özellikleri, çeşitli sorunlara çözüm üreten ve kurum hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik, planlı süreçleri içermesidir.

Dar anlamda, bir işletmenin ürettiği, mal ve hizmetlerin piyasaya sürülmesidir. Geniş anlamda, malın üretiminden tüketilmesine kadar, mal akımını kolaylaştırıcı, işlemlerin bütünü olarak tarif edilebilir. Doğrudan pazarlama nedir sorusuna, kabul edilmesi gereken cevap bir işletmenin, temel ve asli fonksiyonudur.

Pazarlama Kavramı Nedir?

Malı veya hizmeti üretmenin nihai gayesi, satış yaparak kâr sağlamaktır. Dolayısıyla, işletmenin istihsal, finansman, muhasebe ve yönetim gibi diğer faaliyetleri, hep bu alana hizmet eder. Bir malın, uygun şekilde pazarlanabilmesi için öncelikle, bir piyasa ve talep araştırmasına ihtiyaç vardır.

Daha sonra, belirlenecek piyasa payı ölçüsünde, reklam ve diğer araçlarla, malın sürümü cihetine gidilir. Satış, çeşitli tedbirlerle tahrik edilir. Bu politika malın, kalitesi, tanıtımı, fiyatlandırılması, tüketici sevk ve tercihlerine uydurulması için yapılan ayarlamalardır. Bu politikadaki başarı, kârlılığı doğrudan etkiler.

Doğrudan Pazarlama Nedir?

Doğrudan pazarlama işletmelerin, tüketiciler ile hiçbir aracı kurum kullanmadan, doğrudan iletişime geçmesidir. Doğrudan pazarlamada yaygın yöntemler e-posta, el ilanları ve müşterilere katalog göndermektir.

Amerikan, Doğrudan Pazarlama Birliğinde doğrudan, şu şekilde tanımlanır. Herhangi bir yerden, ölçülebilir bir tepkiye veya faaliyete neden olmak veya müşterilerin; fikirlerini etkilemek amacı ile bir ya da daha fazla, reklam aracını doğrudan kullanan, etkileşimli (çift yönlü) bir sistemdir. Doğrudan pazarlama, firmaların aracı bir kurum kullanmadan, tüketiciyle direk iletişime geçmesidir. Tüketici ile marka arasında, ilişki kurulması için satın almaya teşvik eden, sonuçları ölçülebilen interaktif iletişimi kullanılır.

Bu sayede bir sonraki stratejiler için yol gösterici niteliği taşır.

Teknolojinin, hızla ilerlemesine paralel olarak, önceleri daha çok katalogla, postayla, telefonla ve doğrudan yapılırken, günümüzde televizyon, elektronik posta, internet gibi araçlarla, kullanımı daha çok yaygınlaşmıştır.

Örneğin bir firma, yeni çıkan ürün veya hizmetini tanıtmak için potansiyel müşterilerine posta yolu ile; mektup, broşür, katalog yollayabilir. Elektronik posta yoluyla, ürün veya hizmetini duyurabilir. Kitlesel Medya araçlarından (televizyon, radyo, gazete, dergi) yararlanabilir.

Bu, İçeriğe Tepkiniz nedir?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0
Yemek Profesörü