Dijital Pazarlama Süreci Nedir?

Dijital pazarlama bileşenlerinin, istikrarlı kullanımı ile sürekliliğin sağlandığı, verimli bir çalışma sürecidir.

Dijital Pazarlama Süreci Nedir?
Yemek Profesörü

Dijital pazarlama bileşenlerinin, etkin ve istikrarlı kullanımı ile sürekliliğin sağlandığı, verimli bir çalışma sürecidir. Dijital pazarlama sürecinde, web sitenin arama sonuçlarındaki sıralaması, markanın değeri ve itibarında aşamalı olarak iyileşmenin gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, sürdürülmesi gereken dijital pazarlama faaliyetlerinin, işleyiş sürecine ilişkin adımlar kılavuz mahiyetinde sunulmuştur. Dijital pazarlamanızın, güçlendirilmesi amacı ile yürütülen bu süreçte, ilk olarak web sitenin günümüzde ilgili metriklerde analizi yapılarak, web sitenizin İnternet'teki itibarı konusundaki mevcut durumu ortaya konulmalıdır.

Dijital Pazarlama Süreci Neden Önemli?

Bir web sitesinin otorite değeri, performans durumu gibi gücünü ve başarısını gösteren, referans noktalarındaki değerler başlangıçta kaydedilmelidir. Elde edilen bu veriler, ilerleyen süreçte aynı metriklerde, her ay elde edilecek olan yeni verilerle karşılaştırılarak; gelişimin farkı ve kazanılan fayda ölçülerek gözlemlenebilir hale gelmiş olacaktır. Başarılı bir dijital pazarlama süreci, ölçümlenebilir faaliyetler bütünüdür.

Süreçte, hangi faaliyetin ne aşamada gerçekleştirileceği, hazırlanacak olan yıllık dijital pazarlama planı ile öngörülmelidir. Analiz, ölçüm ve ön hazırlık aşamalarından sonra belirlenecek, dijital pazarlama faaliyet planında yer alan, ilgili çalışmalar aşamalı olarak aşağıda belirtilen sıra ile yürütülmelidir.

Kurulum ve Yapılandırma

Web sitesinin alan adı (domain) minimum, 5 yıl süresince tescil edilmelidir.

Alan adı tescil süresi, ne kadar uzun olursa arama motorları nezdinde; uzun vadeli bir yatırımın parçası olduğu kanaati, o derece kuvvetli oluşturulur. Web sitesi, bir yatırımdır ve arama motorlarına bu yatırımı hissettirmek; arama sonuçlarındaki sıralamayı etkileyen, önemli faktörlerden birini yerine getirmek anlamına gelir.

Bu esnada, güçlü ve hızlı sunucu barındırma hizmeti (hosting) seçilerek, optimizasyon bilinçli gerçekleştirilmelidir. Sunucudan, maksimum performans, hız, güvenlik, güç ve verimlilik hedefi ile ilgili ayarlar, gerekli şekilde yapılandırılmalıdır. Standart gereklilik haline gelen, SSL güvenlik sertifikası sisteme adapte edilmelidir.

Planlama ve Veritabanı

Web sitenin amacı, yapısı ve site haritası çıkartılarak; sunulan içeriklerin kullanıcılara açık, anlaşılır ve net bir şekilde ulaşması sağlanmalıdır. Bunun için ilgili bağlantı yönlendirmeleri, doğal akıştaki sayfa hiyerarşisi ile birlikte verimli bir planlama gerçekleştirilmelidir. Menüler, kategoriler ve sayfalar, bu süreçte belirlenmelidir.

Belirlenen yapıya ve ortaya çıkacak olan site haritasına göre içerik bilgileri (metinler ve görseller), bir araya getirilerek amaca uygun şekilde düzenlenmelidir.

Bu yapım sürecinde, web sitede yayınlanması planlanan bilgiler düzenlenirken, firmanın pazarlama içeriklerine ilişkin, veri tabanı veya bilgi envanteri elde edilmiş olacaktır. Firmanın veri tabanı, sonraki süreçte farklı tanıtım materyallerinde kullanılabilir. Ayrıca, tüm süreçte ilgili noktalardaki içerikler, aşamalı olarak geliştirilmeli, güncellenmeli ve güçlendirilmelidir. Güçlü metin ve doğru görsellik yanında, süreklilik ve istikrarın, başarılı bir dijital pazarlamanın temel unsuru olduğu daima hatırlanmalıdır.

Görsel Yapı

Web sitesinin, görsel yapısı firmanın amacına, bulunduğu sektöre, sunduğu hizmete ve hedef kitlesine yönelik doğru tasarım kurgulanmalıdır. Belirlenen yapı çerçevesinde, daha önce oluşturulan içerik bilgileri (metin, görsel, grafik, tablo vs), planlanan amaç doğrultusunda; görsel kurallar önem hiyerarşisine göre yerleştirilmeli ve tüm sayfalar, belirlenen kurumsal dile uygun şekilde düzenlenmelidir. Bu amaçla, görsel ve metin dengesi, bilginin dağılımı sıralaması, tipografi renk vs çalışmaları diğer tasarım unsurlarına göre gereken özende sürdürülmelidir.

Ayrıca, arama motorları ve kullanıcılar açısından önem arz eden, artık standart bir gereklilik olan; farklı cihazlardaki mobil ekran uyumluluğu konusunda gereken, adaptasyon bu aşamada mutlaka gerçekleştirilmelidir.

Editoryal Makale Düzenleme

Düzenlenen tüm sayfalar, profesyonel yayıncılık kriterlerine göre analiz edilmelidir. Metinler, anlam ve dil bilgisi açısından güçlendirilmeli, görsellerin konu ile ilişkileri gözden geçirilmelidir. Bu süreçte, metin ve görseller, elbette ki Google'ın anlayabileceği şekilde optimize edilmelidir. Örneğin, Google görsellerde ne olduğunu büyük oranda anlayabilir. Ancak, doğru anlayabilmesi için görselde ne olduğunu belirten bilgiler olmalıdır. Bu, bir görselin kimlik kartı gibidir; görselde alt etiketi yazılı olarak web sitesinde yer almalıdır.

Bu süreçteki tüm optimizasyon faaliyetlerinde, web site çoklu dilde yayınlanıyor ise web sitedeki her bir dil için ayrı ayrı uygulanmalıdır. Ziyaretçilerin, arama motorlarındaki görsel arama ile web siteye geldikleri düşünülürse, görsellerin detaylı olarak tanımlanması hakkındaki bu çabanın önemi ortaya çıkmaktadır.

Bu süreçte, web sitedeki içerik bilgileri ihtiyaç duyulan noktalarda, iyileştirilmeli ve güncellenmelidir.

Arama Motoru Optimizasyonu

Arama motorları tarafından önemsenen, arama sonuçlarındaki sıralamayı etkileyen en önemli unsur; web site hızı konusunda ilgili çalışmalar güncel ve etkili SEO optimizasyonu sürecinde gerçekleştirilmelidir.

Bu amaçla, web sitenin açılış süresini en aza indirgemek için web siteyi oluşturan, tüm bileşenler optimize edilmeli, ayarlar en iyi performans hedeflenerek gerçekleştirilmelidir. Örneğin, sitenin yazılım altyapısındaki teknik dosyalar (JS, CSS), kullanılan görseller ve siteyi oluşturan diğer unsurlar, optimize edilerek boyutları küçültülmeli ve böylece, web sitenin hızlı yüklenmesi sağlanmalıdır.

Web siteyi hızlandırma süreci dışında, optimizasyon kavramı amacı itibari ile web sitenin tamamına nüfuz eden, geliştirme çabalarının ve bu amaçla yürütülen tüm faaliyetlerin, bütünü olarak adlandırılmaktadır.

Web Site Besleme Aşaması

Web sitesindeki yapı ve içerik, aşamalı olarak sağlamlaştıktan sonra, web üzerindeki ilgili diğer sitelerle doğru bir şekilde bağlantı kurulması; web sitenin otoritesi ve itibarı açısından, büyük önem arz etmektedir.

Otorite gücü ve yayıncılık itibarı yüksek olan ilgili web sitelerden bağlantılar almak web siteyi güçlendirir. Web sitenin arama sonuçlarındaki yükselişini büyük ölçüde hızlandırır. İtibarlı dış bağlantılar (linkler) edinmek, büyük oranda zaman kazandırarak, planlanan hedefe varılması konusunda hatırı sayılır bir rol oynamaktadır.

Web sitenin daha güçlü bir yayından (web siteden) referans alması, ürün veya hizmetinizin itibar edilen biri tarafından önerilmesi anlamına gelir. Bu nedenle süreçteki gelişim analiz edilerek; gerek görülen aşamada web sitenin güç kazanacağı itibarlı dış noktalardan beslenmesi ve güç kazanması sağlanmalıdır.

Sosyal Medya ve E-Bülten

Sosyal medya hesapları (Facebook, Twitter ve Linkedin), kurumsal bütünlükte oluşturulmalı ve ilgili görsel alanlar; belirlenen marka kimliğinin mevcut çizgisine göre düzenlenmelidir. Hesaplardan, düzenli periyotlarda ve kurumsal dilde ilgili paylaşımlar gerçekleştirilmeli; Sosyal medyanın verimli ve doğru kullanılması sağlanmalıdır.

Ayrıca, e-bülten yayıncılığı ile bağlantı sağlanan müşterilerin, e-posta kutularına ulaşılarak; ürün hizmet ve gelişmeler ve faydalı içeriklerden e-posta listesindeki kişiler düzenli olarak haberdar edilmelidir. Sosyal medya ve e-bülten yayınlarının, doğru kullanımı ile web sitedeki, ziyaretçi trafiğinin artırılması ve marka itibarının süreçte yükseltilmesi hedeflenmektedir.

Bu, İçeriğe Tepkiniz nedir?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0
Yemek Profesörü